TERBAIK DARI BLUEDIANTHUS!!!

Tuesday, May 31, 2011

Home » , , » Kotobian Tadau Tagayo Do Kaamatan

Kotobian Tadau Tagayo Do Kaamatan

Jangan betulkan laptop korang kerana tajuk entri kali ini memang ditulis sendiri oleh pemilik Bluedianthus Dot Com. Ianya ditulis dalam bahasa Dusun, iaitu kaum yang terbesar di Sabah. Setiap 30 dan 31 Mei, suku kaum Dusun dan Kadazan di Sabah akan menyambut Pesta Kaamatan (Menuai) sebagai tanda terima kasih atas berkat dan makanan yang ada. Aku gembira kerana sambutan ini sudah pun boleh diterima di peringkat kebangsaan. Ikhlas dari aku, Kotobian Tadau Tagayo Do Kaamatan yang bermaksud, selamat menyambut pesta Kaamatan. Entah siapalah wanita yang akan ditabalkan sebagai Unduk Ngadau (ratu cantik) tahun 2011 ini. Gambar yang aku pilih kat atas ini adalah calon favorite aku untuk meraih gelaran Unduk Ngadau Peringkat Negeri Sabah untuk tahun 2011 ini. Cantik kan.. Tapi kalau korang nak tengok calon-calon lain yang bertanding bolehlah tengok kat laman web KauluanExpress.. Semuanya cantik-cantik belaka, kalau aku masuk bertanding pun memang tak dapat la, ketinggian tak mencukupi. hehe..:)

p/s: Masa ini mungkin aku sedang dalam perjalanan dari Keningau ke Kota Kinabalu.. :)

Artikel Sebelumnya: HIDUP SEORANG BLOGGER: Teringat-ingat

ARTIKEL BERKAITAN:

Related Posts with Thumbnails