TERBAIK DARI BLUEDIANTHUS!!!

Wednesday, May 18, 2011

Home » » Bluedianthus membawa diri ke mana?

Bluedianthus membawa diri ke mana?

Salam sejahtera aku ucapkan buat semua pembaca blog Bluedianthus Dot Com. Hampir seminggu blog ini tidak dikemaskini. Kesibukan hidup mengehadkan masa untuk aku menulis di blog peribadi ini. Ada hal yang lebih penting daripada dunia blogging yang harus diusaikan terlebih dahulu. Selain itu terdapat juga kerja-kerja freelance lain yang aku lakukan. Sekarang ini pun aku baru selesai menghantar tugasan yang telah diamanahkan kepada aku. Mudah-mudahan hasil tangan aku itu memberikan kebaikan buat semua orang.

Beberapa hari yang lepas, dunia blogging memang kecoh dengan masalah yang berlaku kepada Blogger.Com. Entri tiba-tiba hilang, entri retweet banyak kali kat Twitter, nak login akaun blog tak boleh dan macam-macam lagi. Sebenarnya, itulah asam garam dunia Internet. Ada saja sesuatu yang tidak diingini berlaku. Jadi kalau blogger macam kita ni yang menggunakan platform percuma, jangan lupa untuk backup blog setiap hari. Bagi aku, aku suka menggunapakai kedua-dua jenis platform Blogger dan Wordpress sebab kedua-duanya mempunyai pro dan kontranya masing-masing. Jadi aku akan masih kekal menggunakan medium Blogger ini sebagai hosting percuma kepada custom domain Bluedianthus Dot Com ini.

Beberapa hari lepas itu jugalah, akaun hosting aku berstatus suspended. Aku ada menghantar support ticket untuk meminta penjelasan. Pihak penyedia hosting mengatakan hosting aku diserang oleh Malware. Aku memang tak tahu langsung sebab bila buka blog Wordpress ok tiada apa masalah. Kadang-kadang tawar hati juga nak gunakan Unlimited Domain hosting ni, sebab kalau hosting down, semua blog tak boleh nak access. Tapi terlebih tak logik kalau nak buat 1 hosting untuk 1 domain kan. Bayangkan nak buat 30 blog, maknanya nak kena ada 30 hosting jugak? Aku mesti tak pilih..(nada antagonis tagline Bank Rakyat) Tapi paling penting, customer support penyedia hosting tu memang first class. Thanks WanMus :) Tapi belum sempat aku bagi login access ke hosting dan blog aku, aku tengok semua blog aku dah dikembalikan kepada keadaan normal. So the case is closed. Nanti aku nak balas dengan ucapan terima kasih je untuk feedback kat tiket bantuan mereka tu.

Ok, nanti ada masa aku akan kemaskini lagi blog ini ya. Banyak sebenarnya yang ingin aku kongsikan bersama dengan korang. Apapun, terima kasih kerana masih lagi sudi mendengar khabar berita dari Bluedianthus Dot Com. :)


ARTIKEL BERKAITAN:

Related Posts with Thumbnails