TERBAIK DARI BLUEDIANTHUS!!!

Friday, April 9, 2010

Home » , , » Anugerah terindah yang aku miliki

Anugerah terindah yang aku miliki

Aku bersyukur kerana membesar dalam keluarga yang penuh kasih sayang. Aku gembira kerana dilahirkan atas ikatan yang suci. Aku juga bangga kerana mempunyai ibubapa yang tidak pernah lelah mengasuh aku menjadi seseorang. To be somebody, from nobody.Keluarga, anugerah terindah yang aku miliki.

Keluarga, satu nama yang sinonim dengan makhluk Tuhan yang bernama manusia. Malangnya, dunia kini semakin kejam. Ada saja berita mengenai kes penderaan anak kecil, penderaan isteri, pembunuhan yang tidak disengajakan, dan tidak kurang juga dengan kes bunuh diri pada usia yang muda. Begitu mudah mengambil nyawa sendiri, padahal orang yang terlantar di hospital masih gigih menyambung usia.



Di hujung minggu ini, luangkanlah masa bersama dengan keluarga korang. Kalau berada jauh di perantauan, apa salahnya memberikan sedikit khabar untuk ibu dan ayah di kampung. Kesibukan bukan alasan. Kesibukan bukan alasan. Kesibukan bukannya alasan. Alasan memang mudah dicari, alasan memang mudah direka. Tapi kalau menggunakan hati nurani, kita akan tahu yang kesibukan hanyalah sebuah alasan yang menjarakkan hubungan kita dengan ibubapa kita. Jadi, pandai-pandailah kita. Setiap perkara ada masanya.

p/s: Kesibukan bukan alasan. Aku teringat kata-kata seorang bijak pandai: "How we spend our days is, of course, how we spend our lives." ~Annie Dillard. Sejauh mana berkualitinya masa kita bersama dengan keluarga? Mari renungkan bersama dan saling mengingatkan. Selamat berhujung minggu aku ucapkan untuk korang semua.


Artikel Berkaitan:

5 comments:

al-basri said...

salam,
benar, kesibukan dan keterbatasan waktu bukanlah alasan...
memang seharusnya kita menghargai apa yang sudah kita miliki. itulah anugerah Tuhan yang tidak ternilai.

terima kasih, take good care

nuansapena said...

Silaturahmi tidah harus bertemu langsung bisa dengan telepon maupun internet! Selalu komunikasi dengan keluarga dan lingkungan membuat hidup ini menjadi penuh warna dan kebahagiaan tentunya!

nuancespen said...

Salam kenal dan persahabatan!

: bluedianthus : said...

@ al-basri...
ya, betul tu..kesibukan bukanlah alasan kan. Apa yang kita ada sekarang inilah yang harus kita syukuri dan hargai..:)

: bluedianthus : said...

@ nuansapena...
salam kenal juga..:)
komunikasi dengan keluarga sememangnya penting kan..:)

ARTIKEL BERKAITAN:

Related Posts with Thumbnails